Szacowany czas czytania artykułu: 3 minut

Polacy coraz chętniej kupują w internecie – rośnie nawet popularność codziennych zakupów realizowanych w sklepach online. Są wygodne, szybkie i tanie, zapewniają też szeroki wybór asortymentu i często wygodną dostawę pod same drzwi. Poznaj zalety zakupów online i sprawdź, co najczęściej kupujemy w ten sposób.

Rośnie zaufanie do zakupów online

Polacy coraz chętniej robią nawet codzienne zakupy spożywcze w internecie, a także szukają oryginalnych towarów w sklepach zagranicznych. Nasze zaufanie do zakupów online zdecydowanie rośnie, gdyż można wymienić wiele zalet – jak wygoda, szybkość, niższe ceny, dostępność 24h, możliwość wyboru spośród bogatej oferty i porównania cen, dostawa – kurier DHL, DPD czy Pocztex dostarczy przesyłkę pod same drzwi – a także ustawowa możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu. Opcja „Nadaj paczkę” pozwala na wygodną przesyłkę towaru z powrotem do nadawcy.

Wygoda i duży wybór

Już ponad połowa Polaków robi zakupy w sieci, a nawet rezygnuje z tradycyjnych zakupów. W dużym stopniu wynika to ze stylu życia i pośpiechu – wygodniej jest wejść na stronę niż stać w kolejkach. Kurier – DHL czy FedEx – dostarczy paczkę nawet następnego dnia. Często można też odebrać ją w wybranym punkcie lub paczkomacie, a w razie chęci odstąpienia od umowy – zwrócić towar.

Dostawa pod same drzwi

Można bez pospiechu porównać oferty różnych sklepów i skompletować zamówienie. Często plusem są też aktualne promocje i rabaty dla stałych klientów. Przejrzenie i wybór produktów, złożenie zamówienia i opłacenie ich zabiera dużo mniej czasu niż dojazd do marketu i stanie w kolejkach. Dostawa do domu lub do biura – zrealizuje ją m.in. kurier DHL czy GLS – pozwala zaoszczędzić czas i skupić się na innych obowiązkach lub przyjemnościach.

Możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu

Bezpłatna i wygodna dostawa to kolejna zaleta zakupów online. Wiele sklepów zapewnia darmową dostawę paczki – zlecenie realizuje np. kurier DHL czy DPD. Jeśli jednak zamówiony towar nie będzie spełniał twoich wymagań, są też opcje zwrotu – nadaj paczkę np. w Żabce lub na stacji benzynowej obok mieszkania czy biura. Dokładne zasady ustala każdy sklep indywidualnie, a szczegółowe informacje powinny znajdować się na jego stronie internetowej.

Co kupujemy online najczęściej?

Najczęściej w sklepach online zamawiamy ubrania oraz obuwie – to trend w branży e-commerce, który się nie zmienia. Zamiast szukać butów w galerii handlowej, można zamówić kilka par, wygodnie przymierzyć, a nieodpowiednie oddać – nadaj paczkę zwrotną w wybranym punkcie lub paczkomacie.

Na drugim miejscu znajduje się sprzęt elektroniczny oraz gospodarstwa domowego – telefony, laptopy, konsole itd. najczęściej zamawiamy online. Ułatwiają one wykonywanie codziennych obowiązków, ale też dostarczają rozrywki. Kurier – DHL, Geis czy UPS – dostarczy przesyłkę pod wskazany adres, nawet tę wielkogabarytową jak telewizor czy lodówka. Książki, gry, płyty i filmy zajmują trzecią pozycję. Popularne są też bilety do kina czy teatru, na koncerty i różne imprezy. Zakupy online zyskują na popularności i stają się powszechne w naszych czasach.